Grafika a engine

Skyrim běží na novém enginu, vyvinutém čistě tvůrci z Bethesdy - Creation Engine. Tento engine je speciálně navržen s úmyslem realisticky vykreslovat vzdálené oblasti ve světě, v sofistikované grafice, simulovat proudící vodu včetně efektů létajícího listí ve větru. Sníh se zastavuje o větve stromů když padá, na zemi se hromadí nerovnoměrně, stejně jako v reálném světě. Samozřejmě, čím výše ve světě hráč jde, tím narazí na nepříznivější podmínky.

Radiant AI ("rozzářený" systém umělé inteligence)
Engine hry užívá tzv. Radiant AI(vylepšen od Oblivionu), systém, který dovolí NPC postavám přesněji ovliňovat a působit na hráče a zároveň budou provádět mnoho každodenních činností. Drasticky se tak mění interakce hráče s prostředím hry. Programátoři mohli v tomto systému přiřadit o mnoho více činností NPC postavám oproti Oblivionu, kde se jednalo spíše o základní jídlo, pití, spaní a procházení se. Ve Skyrimu mají NPC postavy každá svůj individuální charakter, někteří mohou být opilci, někteří budou tvrdě dřít na farmě, někteří budou líní, ale okouzlující. V této oblasti toho bude opravdu mnoho.

Byl taktéž změněn systém kamery během rozhovorů. Kamera už nepřibližuje na NPC a nezastavuje čas, ale umožňuje hráči a NPC postavě pokračovat v jejich aktivitách během hovoru. Toto, společně s masivním počtem činností, které NPC může provádět, buduje opravdu realistický pocit z interakce s herním světem.

Radiant Story ("rozzářený" systém questů/úkolů)
Skyrim představuje nový systém ovládající herní úkoly i to jak fungují. Tento systém je schopen dynamicky upravovat vedlejší questy vzhledem k hráčově aktivitě a přizpůsobovat je blíže hráčově schopnostem i jeho průběhu hry. Hráč může být například poslán do dungeonu, který ještě nenavštívil a čelit nepřátelům, kteří budou nejefektivněji poraženi hráčovým preferovaným stylem boje. Systém také zcela náhodně generuje unikátní události a setkání. Hráč může být dokonce vyzván i na duel náhodným NPC.

Žádné komentáře:

Okomentovat