Souboje

Souboje také prošly velikými změnami. Především je možné mít dvě zbraně najednou nebo mít zároveň s jednoruční zbraní připravené kouzlo v ruce druhé. Tímto způsobem můžete vytvářet různé kombinace jako dýka a ohnivé kouzlo nebo také dvě stejná kouzla v obou rukách ke zvýšení jejich efektu.

Nejhlavnější změnou je pak nový bojový prvek Dragon Shouts(Dračí pokřiky). V průběhu hry hráč nalezne a naučí se používat pokřiky, výroky v dračím jazyce, které v sobě skýtají obrovskou sílu. Zabitím draka a absorbováním jeho duše se hráč stává silnějším. Dynamika souboje je tak daleko zajímavější. Je velice pravděpodobné, že tyto duše budou důležitou součástí hlavního děje a odhalí tajemství návratu draků. Hráč bude mít možnost naučit se novým pokřikům taky čtením run z bájných Dragon Walls(Dračí hradby). Dračí pokřiky se navzájem hodně liší, od jednoduchého přitlačení nepřítele na zeď až po přivolání draka k pomoci. Pokřiky jsou tvořeny třemi klíčovými slovy, mluvenými v dračím jazyce. Bethesda také prohlásila, že souboje s draky nebudou naskriptovány, to znamená, že draci během soubojů dělají vlastní rozhodnutí a bitva se odehrává v reálném čase. Po udolání jakéhokoli velkého predátora, po náročné bitvě se opravdu cítíte jako zkušenější bojovník a společně s audiovizuálním zpracováním celého prostředí, Skyrim nabízí novodobý zážitek v rozlehlém RPG světě.

Ve hře je také možné provádět vraždy(assassinations) a ukončující zákroky(finishing moves). První nabízí možnosti plížení a efektivního zabití, doplněno určitě skvělým questem v pozadí a druhé dodává větší dynamiku boje. Je důležité vědět, že protivníci a vlastně každé NPC může taktéž používat tyto schopnosti.

Zvyšování úrovně nepřátel
Mnoho lidí kritizovalo Oblivion za jeho systém levelování nepřátel a mnoho hodin tak bylo stráveno bojem s nepřítelem, který byl příliš silný a jenom silnější s hráčovou přibývající úrovní. Ve Skyrimu je toto nahrazeno podobným systémem, který je možno nalézt ve hře Fallout 3. Úroveň nepřátel je dána lokací a pak levelem. Jednoduše jsou místa s nepřáteli, které na první úrovni zabít nemůžete. Při vstupu do dungeonu bude hráčova úroveň "uzamknuta do pozice", takže nepřátelé v daném dungeonu budou blíže hráčově úrovni při jeho prvním vstupu. Pokud se tedy hráč vrátí do dungeonu o několik úrovní později, neměl by mít žádné potíže zbavit se nepřátel. Samozřejmě ale zůstávájí lokace, které mají i těžší i jednodušší nepřátele k poražení, obzvláště když se hráč pohybuje na linii hlavního děje.

Žádné komentáře:

Okomentovat