Hratelnost

Vzhledem k tomu, že hra právě vyšla, bude ještě nějakou chvíli trvat než se pořádně prozkoumají veškeré možnosti, ale i už nyní známe poměrně dost faktů jak výrazně se změnila hratelnost Skyrimu oproti předešlým dílům. Spousta z nich má co dočinění s tím jak se samotná hra hraje a pak také se strukturou dovedností a tříd. Skyrim zachovává tradiční hratelnost otevřeného světa jako u celé série The Elder Scrolls. Hráč má naprostou volnost pohybovat se kdekoli, po vlastních nohách či na hřbetu koně. Každé město má svou vlastní ekonomiku, kterou může hráč podporovat plněním prací jako farmaření a těžba nebo ji může poškodit sabotováním průmyslových budov. Hráč se může zlepšovat v osmnácti různých dovednostech a celkovou úroveň zvyšuje právě zlepšováním dovedností. Čím vyšší je úroveň dovednosti, tím více zkušeností k dosažení vyšší celkové úrovně Vám poskytne. Systém tříd tradiční pro RPG hry, který byl prezentován v Oblivionu je nyní odstraněn, aby hráč získal možnost přirozeně se vyvíjet. Perky jsou specifické schopnosti různých dovedností a jsou organizovány v přehledném větveném systému(Skill tree). Hráč si může vybírat z 280 různých perků pokaždé, co jeho charakter dosáhne vyšší úrovně až do 50. Lze levelovat i výše, ale rychlost zvyšování úrovně je výrazně nižší.

Zbraně a zbroje mohou být vytvářeny samotným hráčem v kovárně, zbraně do jedné ruky mohou být přiřazeny každé ruce zvlášť, umožňující tak útok dvěma zbraněmi. Štíty mohou být použity i jako útočná zbraň a při blokování nepřátelských útoků se musí dávat pozor na načasování. Tupé, čepelné, sečné i bodné zbraně mají každá své výhody a role. Hráč může také provádět ukončující zákroky(finishing move). Celkově hra nabízí přes 85 kouzel, které mohou být použity při boji na blízku i dálku. Druhy kouzel se kvalitativně liší: mrazící kouzlo zpomaluje a vysává staminu, zatímco ohnivé kouzlo zraňuje postupem času, kdy nepřítel hoří a mohou také zapálit okolí a blesková kouzla vysávají magicku nepřátel. Hráči mohou připravit kouzlo do každé ruky a nabít kouzlo energií pro větší sílu. Při lukostřelbě trvá oproti předešlým dílům o mnoho déle vytáhnutí šípu z toulce, ale za to způsobují mnohem větší zranění. Vzhledem k tomuto faktu jsou šípy považovány za drahé a vzácné. S lukem je v nejhorším případě možno se bránit i na blízku. Dále je možno se plížit, stejně jako v předešlých dílech.

Skyrim plně využívá systém umělé inteligence Radiant AI, vytvořeném již pro Oblivion, který byl vylepšen několika parametry tak, aby docházelo k větší interakci mezi NPC(počítačem řízená postava) a jejich okolím. Všechny tyto postavy mohou plnit různé úkoly, práce, začínat konverzace, vyzívat se na duely. Hráč se může také oženit/vdát a v případě, že vlastní dům ve městě, jeho/její protějšek tam bude bydlet.

Žádné komentáře:

Okomentovat